Tornar a la pàgina anterior«

Utilitats alternatius als locals buits.

Imprimir Pujar a dalt

13

Febrer

2012

La Confederació de Comerç estudia la posibilidad de reutilizar aparados i botigues.

Imagineu que passegen i en una determinada zona es topen amb un local darrere l'altre tancat, amb tot just un grapat de comerços amb llum. Possiblement facin marxa enrere i busquin carrers amb més animació, tot i que no pretenguin comprar i només persegueixin el color que brinden els aparadors vius i l'activitat que bull darrere. Precisament, per tal d'evitar aquesta perillosa «pèrdua del continu comercial» que tant pot deprimir a algunes zones, el president de la Confederació Catalana de Comerç, Miquel Àngel Fraile, està analitzant com podria invertir aquesta situació donant ús «temporal» als espais morts.
A falta de fer el plantejament formal d'aquesta mesura, es proposen opcions com donar ús a aparadors buits per mercaderia d'altres botigues a canvi de remuneració, ornamentarlos o millorar la seva fisonomia perquè no es vegin morts. Fins i tot es podria pactar la seva renovació per fer-los més atractius a canvi d'alguna prestació. Es tractaria de «millorar l'espai urbà i el de vendes» en una mateixa opció, diu.
¿I EL COMPRADOR? / Unes vendes que en general han caigut entre el 5 i el 40%, segons els àmbits, compte Fraile. Entre els que es mantenen, l'alimentari, ja que la gent fa menys ús de restaurants i bars en pro del menjar casolà, i també fa menys macroaprovisionamientos al súper, i més petites compres en botigues d'alimentació del barri, explica.
Entre els més afectats, per contra, la moda i l'equipament per a la llar, que en plena crisi poden passar a ser considerats capricis en alguns casos, per tant prescindibles. No obstant això, Salvador Albuixech, des de la Fundació Barcelona Comerç, creu que la caiguda ja s'ha frenat. ¿Negocis emergents?Obren molts d'estètica i segueixen proliferant les botigues de queviures regentats per immigrants. Una altra qüestió és quant de temps poden funcionar. Com la resta, tenen en contra la pèrdua de llocs de treball, les retallades salarials i el clima de desconfiança.
I enmig de tanta incertesa, l'inversor que es planteja obrir negoci s'ho pensa. El registre de idealista.com ho il · lustra. El gener del 2010 un total de 67.255 persones van buscar local comercial per llogar a la seva web. El gener passat van ser 46.673. Per comprar, la xifra va baixar de 19.761-14.178.
Informació publicada a la pàgina 5 de la secció de Tema del dia de l'edició impresa del dia 13 febrer 2012

Més informació: www.elperiodico.com/es/noticias/barcelona/sector-plantea-implantar-usos-alternativos-los-locales-vacios-1410308
Imprimir Pujar a dalt